Haber

Buca Onat Tüneli’nde yoğun tempo

Buca ile Bornova’yı birbirine bağlayacak Onat Tüneli’nde çalışmalar 7 gün 24 saat sürüyor. 5 kilometrelik tünelde kazı çalışmalarının yüzde 60’ı tamamlandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca ile Bornova’yı kesintisiz olarak birbirine bağlayacak Onat Tüneli projesinde tünel içi ve dışında eş zamanlı yürütülen çalışmalar hızla ilerliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Teknik İşler Daire Başkanlığı tarafından haftanın 7 günü 24 saati yürütülen çalışmalar kapsamında tünelin sağ tüpünde 1510 metre, sol tüpünde ise 1490 metre kazı ve destekleme işi tamamlandı. Böylece 5 kilometrelik tünelin 3 kilometresi kazılarak imalatta yüzde 60 ilerleme sağlandı. Yolun temelini oluşturacak kazılan kısımlara kalıcı beton dökülmeye başlandı.

 

Tünel dışında çalışmalar hızlandı

Teknik İşler Daire Başkanlığı ekipleri tünel içinde çalışmalarını sürdürürken, tünelin giriş ve çıkışındaki kavşaklar, yollar ve sanat yapılarının düzenlemesini de yapıyor. Tünel girişindeki köprü, fore kazık çakılarak güçlendirildi. Zemin güçlendirme çalışmalarının ardından toprak donatı üretimi çalışmalarına başlandı. Tünel çıkışındaki üst geçidin zemin güzelleştirmesi tamamlanarak temel inşaatına başlandı.

 

Yeni iletişim yolunun altyapısı tamamlanıyor

Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali’ni birbirine bağlayacak tünelin Buca-Bornova arasındaki bağlantı yollarında da çalışmalar hızlandırıldı. Geçtiğimiz yıl hizmete giren 2,2 kilometrelik otobüs terminali-çevre yolu bağlantı yolunda kalan yolun istinat duvarı ve yolun altından geçecek yağmur sularını taşıyacak menfez çalışmalarında önemli ilerleme kaydedildi.

 

3 milyar liralık yatırım

Konak Tüneli’nden başlayıp otogar viyadüklerinde sona eren 7,1 kilometrelik transit yolun en önemli etaplarından biri olan 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli sayesinde, alternatif oluşturularak bölgedeki trafik yoğunluğu azaltılacak. Yeşildere Caddesi özellikle Buca – Bornova güzergahı. Konak Tüneli’nin ardından yolcular Homeros Bulvarı üzerinden tünellere girecek ve otobüs terminali viyadükleri aracılığıyla doğrudan çevre yoluna bağlanacak. Böylece Konak, Balçova, Çeşme ve Urla gibi ilçeler, şehir trafiğine girmeden, İzmir’in kuzeyinde Bornova ve Karşıyaka gibi ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yollarına da bağlanabilecek. Tüneller ve temas yolları dahil diğer çalışmaların 2025 yılının ilk yarısında tamamlanarak İzmirlilerin hizmetine açılması planlanıyor. Projenin cari fiyatlarla yatırım maliyeti 3 milyar TL.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Atatürk Escort
Kartal Escort
Güzeltepe Escort
Büyükçekmece Escort
Çiftlikköy Escort
Kaptanpaşa Escort
Menderes Escort
Kazım Karabekir Escort
Cumhuriyet Escort
Çekmeköy Escort
Pazariçi Escort
Gültepe Escort
Kadıköy Escort
Akşemsettin Escort
Battalgazi Escort
Zafer Escort
Atatürk Escort
Sahrayıcedit Escort
Cevatpaşa Escort
Çakıl Escort
Gayrettepe Escort
Büyük Çavuşlu Escort
Boyalık Escort
Kumköy Escort
Konaklar Escort
Parseller Escort
Yalıköy Escort
Yenidoğan Escort
Kumburgaz Escort
Feyzullah Escort
Güzelyurt Escort
Bahçelievler Escort
Ferahevler Escort
Hallaçlı Escort
Piyalepaşa Escort
Fatih Escort
Örnekköy Escort
Beykoz Escort
Çeliktepe Escort
Karadeniz Escort
Alibahadır Escort
Mimar Hayrettin Escort
Nurtepe Escort
Barbaros Escort